ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 999,00 Kč (40,94  €)
imgempty do košíku:
naše cena 999,00 Kč (40,94  €)
imgempty do košíku:
naše cena 999,00 Kč (40,94  €)
imgempty do košíku:

»
Kola a příkazy

 

 

Kolo a příkazy

A jak vypadá takové běžné kolo v Infinity? Tato hra používá systém střídání hráčů po kolech. Jeden hráč je aktivní a druhý reaktivní. Aktivní hráč hýbe postavami, kterými chce, a druhý na to nějak reaguje.

Ve hře se používá systém příkazů (order). Každý model, až na určité výjimky, přidává jeden příkaz do rezerv příkazů. Tyto příkazy pak můžete rozdělit vašim postavám. Důležitou věcí je, že můžete jedné postavě dát klidně všechny příkazy, co máte, a tato postava se bude pohybovat klidně jako jediná z vaší armády - třeba i desetkrát. Můžete samozřejmě hrát například jednou postavou, pak druhou a pak zase znovu tou první a podobně. Pokud tedy máte třeba deset postav, tak za předpokladu, že všechny přidávají jen jeden příkaz, máte k dispozici i 10 příkazů.

Speciální kategorií je tzv. velitelský rozkaz (lieutenant order), při kterém velitel (protivník neví, která z postav to je) má ještě jeden speciální příkaz navíc, který může použít pouze on a to pouze jedenkrát za hru.

A co může postava udělat? Postava, které jste dali jeden příklad, může udělat buď dvě krátké akce anebo jednu dlouhou. Rozlišují se přitom krátké akce, krátké pohybové akce a dlouhé akce.

Krátkou akci může postava zkombinovat s krátkou pohybovou akcí. Jejich příkladem jsou například: poplach (upozorní ostatní postavy na nepřítele a ty se mohou natočit), útok na blízko či na dálku, uskakování, hackování, léčení, opravování, regenerace, reset softwaru, použití lékárničky, použití senzorů, Coma či útok Septitorem.

Krátké pohybové akce lze opět kombinovat s krátkými akcemi. Jedná se o: natočení se, lezení, objevování (zamaskovaných protivníků), zalehnutí, vstání, pohyb, nabití, otevření/zavření, plavání.

Krátké akce a krátké pohybové akce lze využít v ARO jako reakci (o tom dále).

Dále je možné použít dlouhé akce. Jejich příkladem jsou: výsadek, intuitivní útok, podpůrná střelba, zteč, spekulativní střelba, kamuflování a skrývání se, opatrný pohyb nebo hackování výsadku. Dlouhou akci nemůžete použít v ARO

 

ARO – Automatic Reaction Order (automatická reakce)

Reaktivní hráč může reagovat postavami na akce, které hraje aktivní hráč.

Pokud se pohybující se postava dostane do LoF, do kontrolní zóny jiné postavy (ta je 8“) nebo se snaží něco udělat jiné postavě, tak postava reaktivního hráče má na ni automaticky reakci – tzv. ARO. Může na ni střílet, může uskakovat, zavírat dveře, může si lehnout, pokud na ni jde nepřítel zezadu, tak se může otočit, a podobně.

Akce a reakce je simultánní, dějí se najednou. Takže pokud nepřítel na mou postavu střílí a já střílím taky, tak se vyhodnocuje, kdo koho zastřelil, pokud se uskakuje, tak se vyhodnocuje, jestli moje postava uskočila nebo ne. A tak dále.

ARO je vlastně vyvážená reakce na nepřítele. Je to prostě rychlá odezva. Pokud má moje postava těžký kulomet a nepřítel je na tom stejně a standardní střelba je 5 dávek, tak nepřítel na mě střílí 5 dávek a moje postava jen 1 jako reakci (protože má prodlevu, než stihne zareagovat a podobně). Na jednoho nepřítele může reagovat více nepřátel. Prostě nepřítel vykoukne a může se snadno stát, že to dostane z několika stran.

V boji nablízko lze použít ARO jen jako uskočení nebo mlácení. ARO proti kamuflovaným jednotkám a markerům, které nejsou identifikováni, je pouze obětování nebo natočení se.

 

Koordinované příkazy

To jsou příkazy, kdy jeden příkaz udělá víc postav najednou. Neboli hurá na jednoho. Maximální počet postav, které mohou koordinovaně konat, je čtyři. Mohou být kdekoliv, ale jednoduše udělají všechny jednu věc. Některé akce musí mít stejný cíl, jde o: střelbu, boj na blízko, předsunuté pozorování, instinktivní výstřel, zteč, útok Septitorem, spekulativní výstřel, podpůrnou střelbu, objevování, léčení, opravování, hackování či použití lékárničky. Ostatní akce nemusí mít stejný cíl. Příkladem může být třeba situace, kdy se mají postavy pohnout do různých směrů, tehdy si každá může zvolit, jaký chce.

Pokud se koordinovaným příkazem střílí, tak se dávky snižují na polovinu, zaokrouhleno nahoru s minimem jedna. Koordinovaný příkaz je důležitý v tom, že protivník má na akci všech postav, které jsou v dosahu jeho ARO, jen jednu ARO akci. Tedy nereaguje na každou zvlášť. Může tedy třeba zastřelit jen jednu.

 

Spojený příkaz - týmový příkaz

Spojený příkaz (link order) může použít 3-5 postav, které tak spotřebují na akci dohromady jen jeden příkaz. Tyto postavy přitom musí být v zóně kontroly jejich velitele.  Důležité je, že tyto modely nemohou samostatně nic dělat. Poskytují pouze bonusy veliteli. Tento velitel týmu může být na každou akci změněn. To vyžaduje jistou týmovou koherenci. Spojený příkaz je možné používat jen u některých vojáků ze sektoriálních armád.

 

Zbrklý příkaz

Některé postavy jsou prostě trošku zbrklejší a využívají tedy tzv. zbrklý příkaz (impetuous order). Ten je zdarma. Je to první příkaz, který hráč dělá ve svém kole u všech vojáků, kteří jsou takto postiženi (jedná se třeba o zdrogované postavy), a první věc, kterou musí udělat, je pohnout se směrem k nepříteli. V druhé části příkazu mohou modely střílet a dělat další věcí jako normálně. Zbrklý příkaz může být zrušen, když použijete na negaci jeden normální příkaz.

 

To je pro začátek k základnímu průběhu kola a typům příkazů vše. Získali jste tak další základ do vašeho přehledu o důležitých mechanikách hraní sci-fi wargamingové hry Infinity.